فروش انواع لپ تاپ موبایل و...

خرید لپ تاپ و دیگر لوازم جانبی هوشمند با بهترین قیمت

فروش انواع لپ تاپ موبایل و...

خرید لپ تاپ و دیگر لوازم جانبی هوشمند با بهترین قیمت

گچبری شیک

امروزه، بیش از گذشته، به زیبایی دکوراسیون داخلی منزل، توجه می‌شود. با توجه به نوع ساخت خانه‌های مدرن امروزی، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی نیز همراه با ابزار آلات و مصالح ساختمانی به روز انجام می‌شود. در بسیاری از واحدهای مسکونی و حتی واحدهای تجاری، هنوز از مصالح ساختمانی مانند گچبری برای تزیین دیوار یا سقف استفاده می‌شود. جالب است بدانید که، بسیاری از صاحبان و مالکان ساختمان‌های لوکس و مدرن، از انواع مدل‌های گچبری به ویژه گچبری سقف برای تزیین و زیباسازی سقف ساختمان استفاده می‌کنند.

گچبری سقف به دلیل چسبندگی، رنگ‌پذیری، انعطاف‌پذیری یا شکل‌گیری آسان و همچنین قیمت مناسب، انتخاب اکثر طراحان داخلی ساختمان می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده، گچبری‌های سقف دارای طرح‌ها و مدل‌های متنوعی هستند که با توجه به سلیقه‌های مختلف، امکان نصب آسان را خواهند داشت.

هدف از بکارگیری گچبری در سقف، حذف فضای یکپارچه و هموار سقف بوده و البته جهت جدا کردن سقف از دیوار نیز کاربرد زیادی دارد. برخی افراد، برای آنکه تزیین سقف کمی متفاوت و جذاب‌تر از دیوارها ظاهر شود، رنگ متفاوتی برای گچبری نصب شده روی سقف، انتخاب می‌کنند.

گچبری شیک را از ما بخواهید.

انواع گچبری سقف چیست؟

گچبری سقف، مانند سایر مصالح ساختمانی دارای انواع مختلف است که بر اساس کاربرد و ویژگی‌های متفاوتی که دارد، تقسیم‌بندی آنها نیز متفاوت انجام می‌شود. در حالت کلی، گچبری‌های سقف به دو نوع زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  1. گچبری پیش ساخته سقف از قالب‌های آماده برای تولید این نوع گچ‌بری‌ها استفاده می‌شود. همچنین در ساخت این نوع گچبری از یونولیت، پلی استایرن، ترکیب گچ و فوم و . . . استفاده شده و طرح‌های آماده و متنوعی برای ساخت و اجرای آنها در نظر گرفته می‌شود.
  2. گچبری دستی سقف

    همانطور که از نام این نوع گچبری‌ها مشخص است، پیاده‌سازی و نصب آنها توسط ابزارهای خاص و دست انجام خواهد شد. برای ساخت این نوع گچبری‌ از ترکیب آب و گچ استفاده می‌شود و سپس پیش از آنکه، ملات جامد یا سفت شود، طرح و مدل مورد نظر را اجرا می‌کنند.

    گچبری سقف جدید و لوکس با طراحی شیک

    گچبری، از جمله هنرهای تزیینی است که با کنده‌کاری و طراحی بر روی گچ، جهت تزیین و زیباسازی فضاهای داخلی و بیرونی ساختمان، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیرباز، استفاده از گچبری در معماری خانه‌های ایرانی رایج بوده است. استفاده از هنر گچبری در بخش‌های مختلف ساختمان مانند دیوار، ستون، سقف و . . . مرسوم بوده که از میان آنها، تزیین سقف با انواع طرح‌ها و مدل‌های گچبری بیشتر در نظر مردمان بوده است.

    امروزه در بیشتر ساختمان‌ها از گچبری سقف جدید، استفاده می‌شود. گچبری‌های سقف مدرن و جدید، طراحی و مدل ساده‌تری نسبت به طرح‌های قدیمی دارند. به همین خاطر، استقبال زیادی از این نوع طرح‌ها نیز شده است.

    هر چند، هنوز، برخی از افراد طرفدار گچبری‌های با طراحی ریز و پُر نقش و نگار هستند، اما از این میان، افرادی هستند که با توجه به معماری خانه، از گچبری سقف جدید یا گچبری سقف ساده بیشتر برای تزیین سقف استفاده می‌کنند.

    برای طراحی گچبری سقف ، به ویژه برای سقف خانه‌های مدرن امروزی، می‌توان از طرح‌ها و سبک‌های مختلفی الهام گرفت. گچبرهای خِبره و کاربلد، با رسم نقوش ریز و درشت و همچنین خَلق طرح‌های متنوع و جذاب، بر زیبایی گچبری‌های سقف می‌افزایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد